Kulturë

Në Bienalen e Venecias, Ukraina shpërfaq “të drejtën për ekzistencë”

Ndërsa trashëgimia kulturore dhe arti i Ukrainës përballet me shkatërrimin nga bombardimet dhe bombat ruse, artistët ukrainas po dërgojnë një mesazh të fortë përmes pavijonit të Ukrainës dhe një hapësire të veçantë ekspozite në ajër të hapur.

Në ditën e dytë të pushtimit rus të Ukrainës  në fund të shkurtit, kuratorja Maria Lanko dhe anëtarët e ekipit të saj paketuan 72 hinka bakri në kuti dhe më pas i ngarkuan në makinën e saj të vogël, të cilën ajo e nxori nga Kievi.

Gypat ishin përbërës të një skulpture të artistit me bazë në Kharkiv, Pavlo Makov. E titulluar “Funtain of Exhaustion”, vepra ishte menduar për ekspozim në  La Biennale di Venezia, e njohur zakonisht si Bienalja e Venecias, një nga ekspozitat premierë ndërkombëtare të artit në botë që fillon më 23 prill.

Lanko kaloi mbi një javë duke vozitur mes qyteteve në Ukrainën perëndimore përpara se të shkonte në Austri.

“Unë isha i vetmi në ekip që nuk kisha fëmijë apo vartës, dhe mund të ulesha në makinë dhe të largohesha, gjë që bëra,” tha Lanko në një konferencë për shtyp të mërkurën në Venecia.

Vendosmëria për të qenë i pranishëm në Venecia ishte “një mundësi për t’i kujtuar botës se Ukraina është një komb i pavarur me identitetin e vet “, thanë për DW.

“Dhe ndërsa njerëzit tanë luftojnë për këtë të drejtë në një front ushtarak, ne marrim atë kulturor.”

“Në kohë si kjo, përfaqësimi i Ukrainës në ekspozitë është më i rëndësishëm se kurrë,” thanë kuratoret në një deklaratë duke konfirmuar përkushtimin e tyre për ta sjellë veprën në Venecia, pavarësisht se platforma e skulpturës dhe pjesë të tjera kanë mbetur në Ukrainë. Këto u rindërtuan më vonë në Itali.

“Kur e drejta e plotë e ekzistencës për kulturën tonë po sfidohet nga Rusia, është thelbësore t’i tregojmë arritjet tona botës,” shtuan ata.

Simbol i ‘lirisë dhe pavarësisë’

Tani “Shatërvani i rraskapitjes” qëndron në pavijonin e Ukrainës në Venecia. Vepra simbolizon rraskapitjen, 72 gypat e bakrit janë rregulluar në formën e një piramide përmes së cilës uji përpiqet të udhëtojë.

63-vjeçari Makov e konceptoi për herë të parë këtë “metaforë të rraskapitjes” në mesin e viteve 1990. Ishte një deklaratë e luftës që prek shoqëritë post-sovjetike, por ajo ende po luhet në kontekstin e luftës në Ukrainë, tha Makov.

“Pas çdo lufte, ekziston një konflikt kulturor,” tha Markov në konferencën për shtyp të së mërkurës.

Ai iu referua artistëve dhe shkrimtarëve që kishin qenë pjesë përbërëse e një “rilindjeje ukrainase” dhe ishin “eliminuar” nga bolshevikët revolucionarë sovjetikë në vitet 1920.

Ai tha se kjo po ndodh përsëri dhe shpjegoi pikëpamjen e tij për të dy palët e konfliktit të gjatë.

“Njëri prej tyre është i ndërtuar mbi respektin e madh ndaj pushtetit dhe dominimit, tjetri është i ndërtuar mbi respektin ndaj lirisë dhe pavarësisë”, tha Makov.

Ky konflikt po zhvillohet tani në Ukrainë, tha të mërkurën kuratori i pavijonit të Ukrainës, Borys Filonenko. Ai i kërkoi botës së artit që “të zhvendosë fokusin tuaj në kulturën ukrainase” që është në shënjestër nga sulmet ruse – kuratorët thanë se mbi 230 sulme në objekte dhe objekte kulturore janë regjistruar nga Ministria e Kulturës e Ukrainës, duke përfshirë shkatërrimin e qëllimshëm të Teatrit Mariupol. . Institucioni kulturor i OKB-së, UNESCO, ka numëruar mbi 100 vende kulturore të dëmtuara ose të shkatërruara që nga fillimi i luftës.

“Sot historia takohet me Ukrainën. Historia takon “Fontanën e rraskapitjes”. Dhe historia takon La Bienalen,” tha Filonenko.

Piazza Ucraina: Vendi i solidaritetit me Ukrainën

Gjatë javës së kaluar, kuratorët e pavijonit ukrainas kanë krijuar një hapësirë ​​të re ekspozite në ajër të hapur, Piazza Ucraina, në zemër të zonës së ekspozitës së Bienales.

Në qendër të hapësirës së hapur është një monument i mbuluar me thasë rëre, një praktikë e kohës së luftës në qytetet ukrainase për të provuar të mbron artin publik nga granatimet. Pjesa tjetër e hapësirës përmban sondazhe prej druri të djegur që shërbejnë si stendat e ekspozitës për veprat e artit të krijuara nga artistë ukrainas në mes të luftës.

Shumë prej këtyre veprave tashmë janë publikuar për publikun përmes rrjeteve sociale. “Ato bëhen një provë, një artefakt, një dokument i gjendjes shpirtërore,”  thanë kuratoret në një deklaratë .

“Ndoshta, këto vepra kanë fituar tashmë një status të dokumentacionit më të sinqertë dhe sigurisht të pamohueshëm të përvojës: atë të traumës, të zemërimit dhe, megjithatë, të guximit të plotë”, shtuan ata.

“A është e mundur të bësh art pas Buçës? pyeti Filonenko, duke iu referuar masakrës në periferi të Kievit. Megjithatë ai shtoi se artistët, disa prej të cilëve punojnë në ushtrinë ukrainase, vazhdojnë të shprehen.

Veprat e artit në Piazza Ucraina u mblodhën si pjesë e Arkivit të Artit të Kohës së Luftës, të përpiluar nga Fondi i Artit të Urgjencës së Ukrainës, i cili u krijua për të “përballuar pasojat e pushtimit rus dhe kërcënimet që lufta paraqet për komunitetin e artit ukrainas”.

Fondi organizon grante emergjente dhe administron donacione dhe rezidenca jashtë shtetit në mënyrë që artistët ukrainas të mund të vazhdojnë punën e tyre.